wtorek, 18 grudnia 2012

Przed świetami... Trzeba by...

Kochani, przed świętami trzeba by wiele, a że nie można myśleć i mówić, to muszę działać. Więc nie mam czasu na pisanie długich lub też jakichkolwiek postów. Zawsze kiedy ktoś mówi: "trzeba by..." przypomina mi się wierszyk z książeczki, którą dostałam kiedyś od Taty. Kiedy chorowałam, kupował mi w drodze powrotnej z przychodni, książeczki w pobliskiej księgarni. Szczególnie przypadła mi do serca książka z wierszami Aleksandra Fredry. Jednym z nich jest "Trzeba by".


Dawnymi czasy, jak pewna wieść niesie,
Czterech podróżnych zabłądziło w lesie,
Mróz był tak mocny, noc była tak ciemna,
Że chęć podróży stała się daremna.
Ogień więc rozłożyli
I dnia czekać uradzili.

-- Trzeba by -- rzecze jeden i poziewa --
Przynieść więcej drzewa.
-- Trzeba by -- rzecze drugi
Legając jak długi --
Rozszerzyć ogniska,
By wszystkich grzało z bliska.
-- Trzeba by -- zamruczał trzeci --
Czym zasłonić od zamieci.
-- Trzeba by nie spać -- bąknął czwarty,
Na łokciu oparty.
Tak każdy powiedział,
Co wiedział,
I myśląc jeszcze o lepszym sposobie,
Zasnął sobie.

Cóż z tego: ogień zgasł, a nieostrożni
Pomarli podróżni. --
Gdzie bez czynu sama rada,
Biada radźcom, dziełu biada.



Więc nie myślę co trzeba by zrobić, tylko zasuwam do pracy. Może uda mi się efekty tej pracy pokazać przed świętami :-)

dobrego czasu przygotowań Wam życzę!

9 komentarzy:

  1. Świetny wiersz i niezwykle prawdziwy. Pozdrawiam i życzę owocnego działania!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mam lżej bo jadę do teściowej...ale wiesz...fajnie tak samej organizować święta...będziesz potem miała cudowną satysfakcję, ja jestem z Ciebie dumna już :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam nadzieję, ze wszystko się udało:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana napisz jak święta, odezwij się co u WAs :*

    OdpowiedzUsuń
  5. na pewno udało się znakomicie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Trzeba" to słowo, które budzi we mnie bestię :-). Kiedyś wściekła powiedziałam w domu, że ja nie jestem "Trzeba"! Bo ciągle słyszałam: mamo, trzeba przynieść do szkoły bibułę! mamo, trzeba przynieść do przedszkola pustą butelkę! kochanie, trzeba dzieciom zrobić warkoczyki! I teraz już nie znam tego słowa! Jak coś "trzeba", to niech jakaś "Trzeba" to robi.. To nie ja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdeczni. Uśmiałam się. Będę pamiętała z tą Trzebą ;)

      Usuń
  7. Hej hej!Nadrabiam zaległości blogowe a tu większa posucha niż u mnie. Wracaj!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wróciłam, naskrobałam. Dużo jak nigdy, pierwszy raz tyle o sobie...

      Usuń